Întrebări frecvente

1: De ce sunt atât de ieftine plăcile compatibile Arduino pe care le comercializați?

R: Arduino este un proiect Open Source si Open Hardware. Schemele sunt publicate online și oricine are dreptul legal de a produce și vinde plăci compatibile. Hardware vorbind, ele nu sunt revoluționare, practic sunt un microcontroller + un stabilizator de tensiune + modul comunicare USB. Popularitatea lor este dată în principal de numărul vast de librării folosite pentru conectarea diferitelor periferice. Aceste librării sunt in marea lor majoritate scrise și publicate de oameni care subscriu filozofiei "Open Source".

Noi am găsit producători de plăci și module mult mai ieftini decât cei originali și care folosesc aceleași microcontrollere și piese importante. Pe termen lung intenționăm sa devenim și noi unul dintre ei precum și sa creăm module proprii.

Termenul "Arduino" precum si logo-urile specifice sunt mărci înregistrate ARDUINO AG. Produsele compatibile comercializate de către noi nu conțin aceste elemente de identificare, fiind considerate "ne-originale".

2: Plăcile compatibile Arduino sunt originale sau clone?

R: Arduino este un proiect Open Source si Open Hardware. Schemele sunt publicate online și oricine are dreptul legal de a produce și vinde plăci compatibile. Termenul de clonă presupune copierea totală, inclusiv a schemei electronice și a tuturor elementelor de identificare. Plăcile comercializate de noi nu sunt clone, nu se dau drept originale. Sunt compatibile, folosesc aceleași componente sau echivalente, iar unele dintre ele au anumite îmbunătățiri față de modelele originale.

3: Ce termen de garanție oferiți?

R: Marea majoritate a produselor noastre sunt folosite în dezvoltare, cercetare, experimentare în condiții necontrolate de noi. Ele sunt componente, nu sunt produse de consum și sunt destinate specialiștilor. Nu sunt încasetate și nu au protecții la supratensiune, deci pot fi foarte ușor avariate în timpul montajului sau experimentelor, uneori chiar și de către persoane experimentate. Din aceste motive noi nu putem garanta legal functionalitatea lor pe termen lung. Oferim garanția de conformitate, adică ele corespund specificațiilor de pe site și sunt funcționale la momentul primirii (DOA).

Dacă primiți un produs deteriorat sau diferit de cel prezentat pe site, contactați-ne cât mai repede și vom găsi o soluție.

4. Sunt din Sibiu și doresc să ridic produsele personal de la depozit. Cum pot face asta?

R:  La finalizarea comenzii se poate alege curierul cu cost zero "Ridicare personala din depozit (SIBIU)". In momentul in care comanda este pregatita de ridicare veti primi o notificare.

5. Am făcut comanda Vineri la ora 22:30, acum e Luni 12:30 si încă nu am primit coletul!! Ce s-a întâmplat? Au trecut aproape 3 zile !!!

R: Firmele de curierat fac ridicari doar in intervalul Luni-Vineri 9-16 si livrează în intervalul Luni-Sambătă. Orientativ, comenzile primite până la 14:00 le ambalăm și le predăm curierului în aceași zi iar restul în următoarea zi lucrătoare. În mod normal transportul durează o zi (lucrătoare), deci se poate întâmpla ca dvs. să fi făcut comanda Vineri sau în weekend, noi să predăm coletul Luni iar Marți si Miercuri să fie sărbători legale, dvs. primind coletul doar Joi. E un caz extrem, dar se întâmplă în jurul sărbătorilor.

De asemenea, curierul nu garantează contractual livrarea în 24 ore. Peste 90% din colete sunt livrate în acest interval, dar sunt cazuri când unele rute sunt supraîncărcate, apar defectiuni tehnice, etc, caz în care coletul este programat pentru livrare cu întărziere. Dacă nu ați primit coletul nici după două zile lucrătoare de la plasarea comenzii, contactați-ne și vom face tot posibilul pentru a urgenta livrarea.

Este de luat în considerare faptul că pentru curieri noi suntem tot clienți mici, nu avem o linie directă și mai rapidă decât orice alt client normal.

6. Doresc realizarea unui proiect cu cerintele: X, Y, Z. De ce piese am nevoie si cum trebuie legate?

R: Obiectivul nostru de activitate este distributia de componente electronice destinate specialistilor in domeniu. O parte din personalul nostru are studii superioare dar consultanta de specialitate nu face parte din oferta noastra catre public. 

Ce suport oferim noi:

- telefonic: informatii despre stoc sau disponibilitatea anumitor piese/module

Prin email (support@ardushop.ro):

- informatii concrete despre produsele individuale din oferta noastra: specificatii, modele existente, etc

- suport tehnic pentru testarea si punerea in functiune a modulelor achizitionate (inclusiv exemple de cod)

Ce nu oferim: consultanta de specialitate in vederea realizarii unui proiect al clientului.

Aici intra urmatoarele:

- daca o anumita componenta este buna pentru proiectul dvs. 

- modul de legare al componentor intre ele pentru obtinerea unei functionalitati specifice

- compatibilitati/incompatibilitati intre piese sau module (acest lucru trebuie decis de un specialist, pe baza specificatiilor publicate pe site)

- cod sursa (altul in afara de cel necesar pentru testarea functionalitatii piesei)

Pentru implementarea unui proiect specific, vă rugăm luați legătura cu un specialist sau o firmă specializată, autorizată, care oferă servicii de consultanță sau proiectare. Ei vor studia specificatiile si vor decide lista completa de componente necesare. Dupa definitivarea fazei de proiectare putem discuta despre disponibilitatea componentelor dorite

7. Produsele primite nu au instructiuni tiparite de folosire/asamblare. Ce pot face cu ele in cazul asta?

R: În majoritatea cazurilor documentația de folosire și testare este publicată pe site, în descrierea produsului. Aceste instrucțiuni le actualizăm și îmbunătățim constant în timp, acesta fiind motivul principal pentru care nu le oferim în formă tipărită în interiorul coletului. De asemenea, încercăm să reducem cât mai mult posibil volumul de deșeuri prin folosirea internetului (facturi, documentație).

Produsele/modulele comercializate de noi sunt dedicate specialiștilor, care în mod normal știu să le folosească, iar în acest moment eforturile noastre sunt prioritizate pe creșterea gamei de produse oferite.

8. Am nevoie URGENTĂ de piese până la ora XX:YY, este foarte important!!!

NU lucrăm în regim de urgență. Nu facem excepții de la aceasta regulă.

Nu preluăm responsabilitatea pentru nici o problemă apărută ca urmare a nerespectării din partea noastră a termenului de livrare solicitat de dvs. 

Lucrăm exclusiv conform Termenilor si Condițiilor publicate pe site.

9. Aveți program de lucru în weekend?

Programul de lucru este Luni-Vineri 09:00 - 17:00. Nu facem excepție de la acest program nici pentru urgențe (vedeți punctul 8).