Întrebări frecvente

1: De ce sunt atât de ieftine plăcile compatibile Arduino pe care le comercializați?

R: Arduino este un proiect Open Source si Open Hardware. Schemele sunt publicate online și oricine are dreptul legal de a produce și vinde plăci compatibile. Hardware vorbind, ele nu sunt revoluționare, practic sunt un microcontroller + un stabilizator de tensiune + modul comunicare USB. Popularitatea lor este dată în principal de numărul vast de librării folosite pentru conectarea diferitelor periferice. Aceste librării sunt in marea lor majoritate scrise și publicate de oameni care subscriu filozofiei "Open Source".

Noi am găsit producători de plăci și module mult mai ieftini decât cei originali și care folosesc aceleași microcontrollere și piese importante. Pe termen lung intenționăm sa devenim și noi unul dintre ei precum și sa creem module proprii.

Termenul "Arduino" este marcă înregistrată si nu poate fi folosit ca și marcă a produselor, de aceea produsele pe care le comercializăm nu îl conțin.

2: Plăcile compatibile Arduino sunt originale sau clone?

R: Arduino este un proiect Open Source si Open Hardware. Schemele sunt publicate online și oricine are dreptul legal de a produce și vinde plăci compatibile. Termenul de clonă presupune copierea totală, inclusiv a schemei electronice și a tuturor elementelor de identificare. Plăcile comercializate de noi nu sunt clone, nu se dau drept originale. Sunt compatibile, folosesc aceleași componente sau echivalente, nu au nici un brand iar unele dintre ele au anumite îmbunătățiri față de modelele originale.

3: Ce termen de garanție oferiți?

R: Marea majoritate a produselor noastre sunt folosite în dezvoltare, cercetare, experimentare în condiții necontrolate de noi. Ele sunt componente, nu sunt produse de consum și sunt destinate specialiștilor. Nu sunt încasetate și nu au protecții la supratensiune deci pot fi foarte ușor avariate în timpul montajului sau experimentelor, uneori chiar și de către persoane experimentate. Din aceste motive noi nu putem garanta legal functionalitatea lor pe termen lung. Oferim garanția de conformitate, adică ele corespund specificațiilor de pe site și sunt funcționale la momentul primirii dar nu și după aceea.

Dacă primești un produs deteriorat sau diferit de cel prezentat pe site contactează-ne cât mai repede și vom găsi o soluție.

4. Sunt din Sibiu și doresc să ridic produsele personal de la depozit. Cum pot face asta?

R: Momentan funcționăm doar online, nu avem magazin fizic de prezentare. Toate comenzile vor fi livrate prin curier până la amenajarea unui showroom.

5. Am făcut comanda Vineri la ora 22:30, acum e Luni 12:30 si încă nu am primit coletul!! Ce s-a întâmplat? Au trecut aproape 3 zile !!!

R: Suntem o firmă mică și deocamdată lucrăm doar în timpul orelor normale de lucru. Comenzile primite până la 16:00 le ambalăm și le predăm curierului în aceași zi iar restul în următoarea zi lucrătoare. În mod normal transportul durează o zi (lucrătoare), deci se poate întâmpla ca tu să fi făcut comanda Vineri sau în weekend, noi să predăm coletul Luni iar Marți si Miercuri să fie sărbători legale, tu primind coletul doar Joi. E un caz extrem, dar se întâmplă în jurul sărbătorilor.

De asemenea, curierul nu garantează livrarea în 24 ore. Peste 90% din colete sunt livrate în acest interval dar sunt cazuri când unele rute sunt supraîncărcate, caz în care coletul este programat pentru livrare a doua zi lucrătoare, cineva face o greșeală și coletul este rutat altundeva, etc etc. Dacă nu ai primit coletul nici după două zile lucrătoare de la plasarea comenzii, contactează-ne și vom face tot posibilul pentru a urgenta livrarea.