Termeni și condiții

Definiții si termeni

ARDUSHOP SRL, CIF RO32463569, J32/981/2013, având sediul social în Șelimbăr, Al. Unirii, Nr. 8, Ap. 7, Jud. Sibiu, este deținătorul site-ului ardushop.ro, fiind denumit in continuare "vânzător".

ARDUSHOP - este o marcă înregistrată a ARDUSHOP SRL. Orice folosire neautorizată implică penalități, conform legii.

Cumpărător - orice persoană fizică ce plaseaza o comandă prin intermediul site-ului, indiferent dacă își crează un cont sau nu.

Profesionist - orice persoană fizică ce acționează în cadrul activității sale comerciale, industriale, de producție, cercetare, artizanale ori liberale în legătură cu contractele încheiate cu ARDUSHOP SRL

Consumator - orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații, care, în cadrul contractelor încheiate cu ARDUSHOP SRL, acționează în scopuri din afara activității sale comerciale, industriale, de producție, cercetare, artizanale ori liberale.

Site – magazinul online găzduit la adresa web ardushop.ro și care este deținut și administrat de ARDUSHOP SRL sau de o entitate afiliată ARDUSHOP SRL.

Utilizator – orice persoană ce accesează Site-ul.

Comandă – mecanismul electronic al Site-ului prin intermediul căruia Cumpărătorul transmite Vânzătorului intenția sa de a achiziționa Produse de pe Site și de a achita prețul acestora.

Produse – orice element listat pe Site, care poate fi adăugat în Coșul de cumpărături și care, în urma finalizării comenzii urmează a fi predat de către Vânzător Cumpărătorului

Coșul de cumpărături - instrumentul de pe Site în care se stochează informațiile despre produsele și cantitățile selecționate de către Utilizator în vederea plasării Comenzii

Cont - secțiunea din Site formată din date personale ale Utilizatorului care permite Cumpărătorului să transmită Comenzi către Vânzător. Autentificarea se realizează printr-o adresa de email si o parolă.

Contract – reprezintă contractul la distanță încheiat între Vânzător și Cumpărător, fără prezența fizică simultană a Vânzătorului și a Cumpărătorului, care are ca obiect vânzarea Produselor comandate de pe Site, conform OUG 34/2014 actualizata prin OUG 58/2022

Parte – Vânzător sau Cumpărător.

Conținutul Site-ului – reprezintă atât informațiile de pe Site care pot fi accesate sau vizualizate prin utilizarea unui echipament electronic (incluzând, dar nelimitându-se la imagini, texte, elemente de grafica web, scripturi, software), cât și conținutul trimis Cumpărătorilor de către Vânzător prin mijloace electronice și/sau orice alt mijloc de comunicare disponibil.

Comunicarea - orice comunicare ulterioară plasării comenzii se efectuează prin intermediul e-mail-ului sau serviciilor de curierat cu confirmare de primire.

General

Acest site este proprietatea ARDUSHOP SRL.  Accesul și folosirea acestui site precum și a produselor și serviciilor oferite sunt condiționate de acceptarea următoarelor condiții și termeni. Folosind in continuare site-ul sunteți de acord cu toate condițiile ce pot fi actualizate de noi în funcție de necesități. 

Accesul la acest site este un privilegiu, nu un drept și nu este garantat în nici un fel. Ne rezervăm dreptul de a restricționa accesul persoanelor în mod arbitrar și fără notificări prealabile. Nu putem fi trași la răspundere dacă site-ul nu este accesibil total sau parțial pentru orice durată de timp.

Acest site conține legături către site-uri externe care nu sunt operate de către noi. Ca urmare nu putem accepta nici o responsabilitate în urma vizitării de catre clienți a acestor linkuri. Clienții sunt obligați să respecte termenii și condițiile de folosire a site-urilor externe.

Prin cumpărarea de pe acest site sunteți de acord cu acești termeni și condiții.

Termenii si condițiile sunt aplicabile exclusiv persoanelor fizice. Persoanelor juridice nu li se aplica niciunul din acești termeni si condiții, aceștia fiind negociați individual pentru fiecare comandă.

Date private - GDPR

Orice date introduse pe acest site sunt considerate private și nu vor fi divulgate altor entități cu excepția celor reglementate legal sau absolut necesare pentru desfășurarea activității în scopul căreia au fost oferite (curieri, contabilitate).

Orice comunicare trimisă de către Vânzător Cumpărătorului este în legătură cu o comandă sau solicitare plasată anterior de către Cumpărător.

Datele personale ale Cumpărătorului vor fi anonimizate in baza de date a Vânzătorului după primirea unei cereri în acest sens din partea Cumpărătorului.

Vânzătorul are responsabilitatea de a păstra datele Cumpărătorului in siguranță și se obligă să ia toate măsurile în acest sens.

Cookies

Cookies-urile sunt date stocate pe browserul dvs., acestea fiind accesate la conexiuni ulterioare pentru a asigura functionalitatea absolut necesară a site-ului.

Vânzătorul stocheaza următoarele date în cookie-uri:

- id-ul utilizatorului - pentru a tine minte userul cu care este logat Cumpărătorul și a afișa produsele pe care le-a adăugat anterior în coșul de cumpărături

- Google Analytics - Vânzătorul folosește această unealtă pentru a analiza în mod anonim traficul de pe site. 

Restricții

Utilizatorilor site-ului le sunt interzise următoarele:

- abuzarea site-ului (folosirea în alte moduri decăt cele necesare vizualizării ofertei, plasării comenzilor sau administrării contului)

- comiterea sau incurajarea actelor care incalca legea.

- transmiterea sau distribuirea de virusi, troieni sau orice alt software malitios sau care acceseaza date private.

- comentariile malitioase, obscene, tendentioase sau calomnioase.

- reclama sub nici un fel.

Orice incalcare a acestor conditii va fi raportata organelor competente ale statului impreuna cu toate datele persoanei incriminate.

Orice conținut transmis Vânzătorului prin intermediul site-ului devine proprietatea acestuia. Utilizatorul renunță la orice drept de Copyright în momentul transmiterii datelor către Vânzător.

Vânzătorul nu are nici o obligație de a publica pe site conținut primit din partea Utilizatorului (recenzii, mesaje, altele).

Vânzătorul nu este responsabil de orice pagubă cauzată de atacuri informatice, viruși sau alte tehnologii malițioase care pot infecta computerul sau alte echipamente IT și care a fost descărcat de pe site-ul Vânzătorului sau de pe alt site unde al cărui link se află pe site-ul Vânzătorului.

Politica de vânzări

Produsele comercializate de ARDUSHOP SRL sunt destinate exclusiv profesioniștilor, cu excepția cazului în care se specifică altfel. Astfel, produsele destinate consumatorilor sunt marcate în mod distinctiv prin textul „Produs destinat consumatorilor” afișat în mod vizibil pe pagina produsului.

Toate produsele comercializate, dacă nu este menționat explicit altfel, sunt destinate uzului casnic, în condiții normale de folosire (nu non stop, în regim industrial). Mediul de folosire trebuie să fie în interior, uscat, curat (lipsit de praf sau alte obiecte străine) și de interferențe electromagnetice, vibratii, condens, fluctuatii bruste de temperatura, etc. cu temperaturi între 18-30 °C. Acestea nu pot fi folosite in mediul industrial, civil, automotive, aeronautic, nuclear, medical, stiintific sau orice alt mediu ce necesita certificari speciale.

În funcție de produs și de regimul de funcționare, Cumpărătorul are obligația de a asigura răcirea corespunzătoare astfel încât temperatura produsului să se mențină în intervalul normal de folosire.

Pentru a putea folosi produsele comercializate de către Vânzător este necesar ca Cumpărătorul să posede cunoștințele necesare de specialitate (electronică, mecanică, etc)

Utilizatorul are obligația să păstreze confidențialitatea cu privire la informațiile de acces la Contul de pe Site și să nu permită utilizarea Contului de către terțe părți.

Toate comenzile vor fi plasate de catre Utilizatori prin intermediul Site-ului. Nu acceptăm comenzi prin nici un alt mijloc de comunicare.

Cumpărătorul este obligat să furnizeze informații corecte și complete atât pentru înregistrarea Contului pe Site, cât și pentru comandarea produselor. De asemenea, Cumpărătorul este obligat să actualizeze datele menționate în Cont în cazul în care intervin orice modificări.

Vânzătorul poate anula/refuza o comandă sau o solicitare de comandă, în urma unei notificări prealabile adresate Cumpărătorului, fără a exista obligații între Părți și fără ca o Parte să poată pretinde daune, pentru următoarele situații:

  • Eșuarea / invalidarea tranzacției online;

  • Indisponibilitatea produselor;

  • Neacceptarea de către banca emitentă a cardului Cumpărătorului/a tranzacției;

  • Furnizarea de date incomplete sau incorecte de către Cumpărător;

  • Activitatea Cumpărătorului produce daune Site-ului, Vânzătorului și/sau partenerilor săi;

  • Prețurile afișate pe site sunt derizorii (eronate în mod evident) din cauza unor erori tehnice sau de operare din partea Vânzătorului

  • Livrări consecutiv eșuate din culpa Cumpărătorului;

  • În cazul apariției unor probleme de natură tehnica precum erori de software sau hardware;

  • Cumpărătorul prezintă risc de fraudă sau refuz de plată la primirea coletului;

  • Cumpărătorul a avut o conduită necorespunzătoare în relaționarea cu personalul Vânzătorului personal, telefonic sau prin alt mijloc de comunicare;

  • Cumpărătorul a abuzat de politica de service a Vânzătorului prin trimiterea repetată nejustificată a unui produs în service
  • În orice alte situații când Cumpărătorul folosește serviciile oferite de Vânzător într-un mod neconform uzanțelor normale și bunei-credințe sau își exercită drepturile în scopul de a vătăma sau păgubi Vânzătorul ori într-un mod excesiv și nerezonabil, contrar bunei-credințe.

În vederea executării operațiunilor ce țin de onorarea comenzii, Vânzătorul va putea contracta o terță parte, însă va rămâne în continuare responsabil față de Cumpărător pentru executarea obligațiilor aferente Contractului.

Procedura de comanda online

Pentru a plasa o Comandă urmați pașii de mai jos:

  • Adăugați produsele în coș. După fiecare adăugare aveți posibilitatea de a finaliza comanda sau continua cumpărăturile.
  • Selectați coșul și faceți click pe "Plătește"
  • La pasul 01. Sumar aveți posibilitatea de a introduce cupoane de reduceri (dacă aveti) și a vedea o estimare a costurilor de livrare
  • Pasul 02. Autentificare: Puteți crea un cont dacă nu aveți deja sau puteți introduce adresele de livrare si facturare ca vizitator. Pentru persoanele juridice (firme) trebuie completate câmpurile "Firma" si "Cod fiscal" (care apare doar după completarea numelui firmei)
  • 03. Adresa: În cazul în care aveți nevoie ca factura să fie facută pe alta persoană sau firmă, aici le puteți actualiza.
  • Pasul 04. Livrare: Aici alegeți metoda de livrare preferată. Costurile sunt reale, calculate în funcție de adresa de livrare și greutatea coletului. Este posibil ca prețul de livrare pentru curier să fie eronat în cazul în care ați introdus greșit numele localității de livrare. Ne rezervăm dreptul să refuzăm comanda (și să returnam contravaloarea în cazul în care a fost deja plătită) în acest caz dacă nu ajungem la o înțelegere amiabilă. 
  • 05. Plata: Alegeți metoda de plată preferată și finalizați comanda.

Livrarea

Toate comenzile plasate prin intermediul site-ului vor fi livrate prin curier rapid. 

În cazul în care Cumpărătorul a beneficiat de transport gratuit, Vânzătorul își rezervă opțiunea de a livra prin curierul ales de către el, nu cel selectat la plasarea comenzii. 

În cazul în care adresa este introdusă greșit, iar costul real al livrării este mai mare decât cel afișat în momentul plasării comenzii, Vânzătorul va solicita o plată suplimentară pentru a acoperi costul real de transport. Dacă această plată este refuzată, Vânzătorul îșî rezervă dreptul de a anula comanda. Dacă plata comenzii s-a efectuat in avans iar coletul a fost returnat din cauza adresei greșite, Vânzătorul va rambursa cumpărătorului doar contravaloarea produselor, nu și a serviciului de livrare.


Timpul de livrare: in mod normal este de 1-2 zile lucrătoare, dar pot apărea întârzieri din motive obiective care în cele mai multe cazuri nu sunt sub controlul Vânzătorului (ex: Black Friday, sărbători, dezastre naturale, probleme tehnice).

Vânzătorul nu garantează acest termen și nu își asumă financiar nici o întârziere, indiferent de cauză.

Livrare Sâmbăta: la cerere Vânzătorul poate oferi această opțiune fără cost suplimentar, în cazul în care curierii cu care colaborează în momentul respectiv îl oferă în aceleașl condiții.

Comenzi voluminoase sau grele: în cazul în care volumul produselor din comandă depășește 0.3 metri cubi sau 5 Kg se va aplica un cost suplimentar ce va fi afișat cumpărătorului în momentul plasării comenzii. Acesta va fi calculat automat în funcție de volum, greutate și adresa de livrare. Acesta va fi aplicat indiferent de valoarea comenzii și, dacă e cazul, va anula livrarea gratuită oferită la depășirea unei valori a comenzii.

Metode de plată

Vânzătorul oferă posibilitatea de plată exclusiv prin următoarele metode:

  • Plata cash la primirea coletului (Ramburs) - LEI
  • Online, cu card bancar - LEI, EURO
  • Plata prin transfer bancar (Ordin de plată, inclusiv Trezoreria Statului) - LEI, EURO
  • PayPal - EURO

Pentru plata prin transfer bancar, termenii generali sunt urmatorii dar se pot schimba în cazul în care Vânzătorul consideră oportun acest lucru:

- plata la 15 zile de la emiterea facturii

- livrarea din stoc la 2 zile de la confirmarea plății

Plata cash la primirea coletului (ramburs) este oferită ca un serviciu și poate fi supusă unor tarife adiționale.

Cumpărătorul are obligația de a oferi curierului toate datele necesare emiterii chitanței anterior achitării contravalorii comenzii și este responsabil de corectitudinea acestora.

Vânzătorul nu este responsabil de corectitudinea datelor de pe chitanțele emise de curieri iar corectarea lor cade strict în sarcina Cumpărătorului.

Produsele sunt rezervate în momentul plasării comenzii, urmand a fi livrate imediat ce Vânzătorul primește confirmarea plății. În situații absolut excepționale pot apărea întârzieri iar acest lucru va fi comunicat în momentul procesării comenzii.

Din motive obiective pot apărea inadvertențe între stocurile rezervate și stocurile reale. În acest caz Vânzătorul poate propune alternative Cumpărătorului iar dacă acestea nu sunt acceptate de catre CumpărătorVânzătorul își rezervă dreptul de a anula comanda în întregime.

Facturare

Factura este emisă în format digital și transmisă cumpărătorului la adresa de email specificată în momentul plasării comenzii.

Aceasta poate fi descărcată și din contul clientului, secțiunea ”Istoric și detalii ale comenzilor”.

În funcție de metoda de plată selectată, factura poate fi emisă automat în momentul recepționării plății sau manual în momentul procesării comenzii.

Documentație tehnică

Toate informațiile de natură tehnică necesare pentru folosirea produselor sunt afișate pe pagina fiecărui produs.

Adițional, în secțiunea ”Descărcări” de pe pagina produsului pot fi publicate fișiere tehnice mai detaliate (datasheet-uri).

În mod excepțional, unele produse pot fi însoțite de documentație tehnică în format fizic dar acest lucru nu este garantat de către Vânzător.

Cumpărătorul confirmă faptul că deține toate informațiile necesare folosirii produselor anterior momentului plasării comenzii și renunță la orice pretenție în acest sens ulterior.

Garanție

Toate produsele comercializate beneficiază de garanția legală de conformitate.

Pentru module si componente, Vânzătorul oferă garanția de tip DOA (Dead On Arrival) de 14 zile calendaristice.

Cumpărătorul are obligația de a contacta Vânzătorul în intervalul specificat mai sus (14 zile calendaristice) pentru a înregistra reclamația folosind unul din mijloacele de comunicație specificate anterior (e-mail sau curier cu confirmare de livrare).

Termenul de garanție se calculează din momentul recepționării coletului de către cumpărător până în momentul primirii reclamației de către vânzător printr-unul din mijloacele de comunicație specificate anterior (e-mail sau curier cu confirmare de livrare).

Produsele de consum (care pot fi folosite independent sau sunt conform anumitor standarde, nu sunt componente sau module), acolo unde este specificat explicit în descriere, beneficiază de garanție de functionalitate 24 luni

Durata medie de viata a oricarui produs comercializat de către Vânzător este de 14 zile dacă nu este menționat explicit altfel.

Kiturile sunt garantate pe componente, până în momentul asamblării. Deoarece asamblarea se face de către personal neautorizat, în conditii necunoscute sau in stadii necunoscute de finalizare, vânzătorul nu își asumă nici o răspundere legală legată de funcționarea dispozitivelor asamblate de către orice terță parte.

Cumpărătorul este responsabil de orice deteriorare a produselor, cu excepția manipulării necesare pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării lor.

Orice folosire a produselor într-un mediu diferit de cel specificat de către vânzător pentru acel produs duce automat la pierderea garanției.

În cazul în care nu este specificat altfel, produsele comercializate de către vânzător sunt destinate specialiștilor, folosirea lor necesită studii in domeniul electronic, mecanic, IT.

Exemplele de conectare din paginile produselor sunt doar informative, conectarea lor intr-un proiect specific poate fi semnificativ diferită, poate necesita alte piese sau piese cu alte valori. Este responsabilitatea inginerului proiectant (consumatorului) să determine conectarea lor corespunzătoare.

Pentru dispozitivele care funcționează conectate la un calculator, vânzătorul oferă suport doar pentru sistemul de operare Windows, ultima versiune, cu toate actualizările la zi. Nefuncționalitatea pe oricare alt sistem de operare sau versiune de Windows nu constituie neconformitate și nu poate fi invocată ca motiv de returnare sau înlocuire a produsului.

Cu excepția compatibilităților specificate explicit, vânzătorul nu garantează compatibilitatea niciunui produs cu nici un ansamblu sau produs existent.

Vânzătorul garantează exclusiv funcționalitatea explicită a produselor.

Nici o funcționalitate implicită sau presupusă de către cumpărător nu este garantată sau suportată de către vânzător.

Orice funcționalitate care se manifestă într-un produs achiziționat recent sau în trecut este considerată accidentală, fortuită și nu este garantată sau suportată de către vânzător.  

Alegerea unui produs (piesă electronică sau modul) pentru funcționarea într-un proiect propriu este responsabilitatea cumpărătorului și trebuie efectuată după studierea atentă a specificațiilor publicate pe site. Un exemplu de alegere nepotrivită este un motor de turație prea mică ce nu oferă viteza necesară unui roboțel. În acest caz funcționalitatea garantată de către vânzător este viteza de rotație a motorului si nu viteza de mișcare a ansamblului realizat folosind acest motor.

Relația dintre vânzător si cumpărător, precum si condițiile de acordare a garanției sunt reglementate conform OUG Nr. 140/2021

Răspunderea vânzătorului privind garanţia legală de conformitate nu va putea fi atrasă în cazul în care:

Cumpărătorul nu prezintă dovada achiziționării produsului de pe Site (factura/bonul fiscal);
Cumpărătorul nu a respectat condițiile de transport, utilizare și/sau întreținere cu privire la produs;
- produsul prezintă modificări sau intervenții efectuate de alte persoane decât cele autorizate de Vânzător;
- produsul nu mai îndeplinește condițiile de conformitate ca urmare a culpei Cumpărătorului, cum ar fi păstrarea în condiții improprii, expunerea la șocuri mecanice/termice/electrice etc.

Procedura de service

Pentru a constata nefuncționalitatea unui produs este obligatoriu ca, Cumpărătorul să realizeze, acolo unde este cazul, schema de montaj publicată pe pagina produsului, să foloseasca aceleasi piese (placă de dezvoltare, etc) si să ruleze acelasi cod.

Cumpărătorul va trimite apoi documentație detaliată pe email la adresa support@ardushop.ro (poze, filmulete) în care să se poată observa următoarele:

- conexiunile realizate

- tensiunea de alimentare

- codul rulat

- iesirea codului (ce afișează) sau functionalitatea rezultată a montajului

După ce defecțiunea (non-conformitatea) a fost constatată de către vânzător pe baza documentației trimise de cumpărătorvânzătorul va testa (unde e cazul) produse noi și le va trimite prin curier rapid cumpărătorului, costurile de transport fiind in sarcina vânzătorului. La cererea vânzătoruluicumpărătorul va ambala corespunzător produsele primite și va preda coletul la schimb curierului în momentul primirii coletului ce conține produsele noi.

În cazul in care cumpărătorul nu poate sau nu dorește realizarea montajului de test, constatarea se poate realiza la sediul vânzătorului dar costurile de transport vor cădea in sarcina cumpărătorului.

În cazul în care se constată că produsul trimis la verificare este funcțional, acesta poate fi ridicat de la sediu sau poate fi returnat cumpărătorului prin curier rapid doar în cazul în care plata transportului este achitată in avans de către cumpărător.

Dacă după recepția efectuată la sediul vânzătorului (Str. Nicolae Teclu 29, Sibiu) se constată non-conformitatea produselor, vânzătorul va testa (unde e cazul) produse noi și le va trimite prin curier rapid cumpărătorului , costurile de transport fiind in sarcina vânzătorului. De asemenea, vânzătorul va rambursa contravaloarea transportului inițial prin transfer bancar în interval de 10 zile lucrătoare.

În cazul produselor voluminoase (ex: imprimante 3D), cumpărătorul are obligația de a respecta una din următoarele proceduri de service:

SERVICE LOCAL

- Cumpărătorul va prezenta personal produsul în stare asamblată, completă, cu toate consumabilele necesare testării, la centrul de service comunicat de către vânzător. Se va semna un proces verbal de predare-primire.

VÂNZĂTORUL va inspecta produsul, va diagnostica problemele și il va aduce la stare de conformitate

- în cazul în care se vor constata urme de abuz sau folosire necorespunzătoare a produsului, acest lucru va duce la pierderea garanției, consumatorul fiind informat de acest lucru

VÂNZĂTORUL va informa cumpărătorul asupra rezultatului inspecției și stării curente a produsului prin email sau telefonic, folosind datele furnizate de consumator la plasarea comenzii și ii va transmite data de la care produsul va fi disponibil pentru ridicare

Cumpărătorul va ridica produsul de la centrul de service. Se va semna un proces verbal de predare-primire.

- în cazul în care cumpărătorul nu ridică produsul în termen de 90 zile calendaristice de la data la care acesta a fost disponibil pentru ridicare, produsul se consideră abandonat și se aplică termenii din capitolul "Abandonarea produselor" 

SERVICE LA DISTANȚĂ

Cumpărătorul va furniza toate informațiile necesare pentru a putea diagnostica de la distanță produsul (poze, clipuri care să evidențieze problemele semnalate) prin email la adresa support@ardushop.ro

- informatiile furnizate trebuie sa fie exacte și nu interpretări personale. Un exemplu de interpretare personala ar fi: 'Eu am folosit produsul in mod corespunzător dar nu funcționează'. Un exemplu corect: 'Am folosit produsul conform pozelor si clipurilor atasate iar problema se poate observa in clipul X incepand de la minutul Y'

- în funcție de rezultatul diagnosticării, poate fi necesară înlocuirea anumitor subansamble. Această operațiune implica dezasamblarea produsului, indepărtarea subansamblelor, ambalarea corespunzătoare a acestora, livrarea lor prin curier rapid la depozitul vânzătorului și operațiunea inversă: recepționarea și montarea subansamblelor primite de la vânzător în locul celor defecte. Costul de transport aferent înlocuirii subansamblelor care au fost diagnosticate ca fiind defecte cade în responsabilitatea vânzătorului.

- VÂNZĂTORUL nu este responsabil de nici o pagubă directă sau indirectă cauzată cumpărătorului sau oricărei alte terțe părți rezultată în urma înlocuirii în mod necorespunzător a subansablelor de către CUMPĂRĂTOR.

- în cazul în care nu se poate diagnostica produsul la distanță, acesta trebuie ambalat corespunzător și livrat în stare completă, împreună cu toate consumabilele necesare testării, prin curier rapid la sediul centrului de service specificat de către vânzător, cu plata transportului la destinatar.

Produsul trebuie să fie ambalat corespunzător, în stare complet asamblată, în alt ambalaj față de cel în care a fost livrat (ținând cont de faptul că în general produsele se livrează în stare semi-asamblată).

Doar unele subansamble pot fi demontate la specificațiile explicite ale vânzătorului pentru a ajuta la ambalarea pentru transport. În caz contrar se va percepe un cost de 300 RON/oră pentru manopera de asamblare si dezasamblare, facturat la nivel de oră.

- în cazul în care se vor constata urme de abuz sau folosire necorespunzătoare a produsului, acest lucru va duce la pierderea garanției, consumatorul fiind informat de acest lucru. Cumpărătorul va fi responsabil de achitarea costurilor de transport dus-întors în avans, după plata acestora VÂNZĂTORUL va livra produsul la adresa consumatorului.

VÂNZĂTORUL va aduce produsul la starea de conformitate în maxim 10 zile lucrătoare de la recepție. În cazul în care acest lucru este imposibil, cu acordul cumpărătorului, va înlocui produsul cu unul similar și va rambursa diferența (sau clientul va achita diferența dacă este cazul). În cazul în care această opțiune este imposibilă sau refuzată, VÂNZĂTORUL va rambursa integral contravaloarea produsului prin transfer bancar în contul furnizat de cumpărător.

- după aducerea produsului la starea de conformitate, VÂNZĂTORUL va livra produsul prin curier rapid la adresa cumpărătorului suportând costul de transport dar nu și de asigurare a mărfii. În cazul în care cumpărătorul dorește dezasamblarea produsului înainte de livrare, se va percepe același cost de 300 RON/oră pentru manoperă, facturat la nivel de oră.

VÂNZĂTORUL nu este responsabil de eventualele pagube cauzate produsului în timpul procesului de transport. CUMPĂRĂTORUL este responsabil pentru ambalarea corespunzătoare cât si plata costurilor de asigurare a produsului pe transport atât dus cât și întors, dacă o consideră oportună.

Răspundere

Deoarece marea majoritate a produselor comercializate pe site sunt folosite în educație, cercetare și experimentare, Vânzătorul nu este răspunzător pentru funcționalitatea sau consecințele folosirii oricărui produs sau dispozitiv.

Vânzătorul este responsabil exclusiv pentru produsele comercializate. 

Vânzătorul nu își asumă răspunderea pentru nici o problemă, pagubă sau întârziere cauzată direct sau indirect unui client sau a unei terțe părți datorită dar nu limitat la:

- Primirea unor produse non conforme. Acestea vor fi aduse în stare de conformitate conform termenilor de garanție

- Primirea altor produse față de cele comandate. Acestea vor fi înlocuite cât mai repede posibil.

- Incompatibilității între produsele comandate sau între produsele comandate și alte subansamble/dispozitive. Orice compatibilitate este menționată explicit în descrierea produsului, este pur informativă iar clientul este responsabil de alegerea componentelor pentru orice proiect propriu. Aici sunt incluse si variatii ale produselor inerente in procesele de productie sau prelucrare/debitare.

- Întârzieri apărute la procesare sau livrare: deși depunem eforturi mari pentru a livra produsele cât mai repede către clienți, termenele de livrare sunt orientative, nefiind asumate contractual. 

Abandonarea produselor

Un produs se consideră abandonat dacă a ajuns in depozitul VÂNZĂTORULUI iar CUMPĂRĂTORUL nu depune eforturile necesare ridicării sau livrării lui timp de 90 zile calendaristice de la prima informare în acest sens sau notifică VÂNZĂTORUL asupra intenției de abandon.

Situațiile prin care un produs ajunge in depozitul VÂNZĂTORULUI pot fi, dar nu sunt limitate la:

- produsul a fost predat personal pentru service

- produsul a fost livrat prin curier rapid pentru service, defecțiunea semnalată nu a fost confirmată iar CUMPĂRĂTORUL refuză achitarea costurilor de transport

Produsele abandonate devin proprietatea VÂNZĂTORULUI.

Renunțarea la cumpărare

Cumpărătorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fără a preciza motivele, în termen de 14 zile.

Produsele achiziționate la distanță se pot returna conform OUG 34/2014.

Consumatorul are dreptul să notifice comerciantul că renunță la cumpărare, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului. În cazul în care comanda a fost livrată prin mai multe colete, termenul începe de la recepționarea ultimului colet.

Pentru a exercita dreptul de retragere consumatorul trebuie să informeze vânzătorul cu privire la decizia de a se retrage din prezentul contract, utilizând o declarație neechivocă pe suport durabil (e-mail).

Returnarea produselor se va face pe cheltuiala consumatorului, în termen de 14 zile calendaristice de la denunțarea contractului. Consumatorul are obligația de a întreprinde toate demersurile necesare livrării (contactarea curierului, ambalare, generare AWB, predare). Se recomandă utlizarea aceluiași serviciu de transport utilizat pentru recepționarea produselor.

VÂNZĂTORUL va înapoia contravaloarea produselor din comandă în cel mai scurt timp posibil de la primirea produselor returnate. Suma înapoiată nu include cheltuielile de transport iar rambursarea se va face prin transfer bancar in contul IBAN furnizat de consumator.

In cazul in care Consumatorul a beneficiat de livrare gratuită pentru comanda din care returneaza unul sau mai multe produse, costul livrarii va fi dedus din suma rambursata. Acest cost este calculat pentru curierul si adresa unde a fost livrata comanda initiala. Acest cost trebuie platit doar pentru primul produs returnat dintr-o comanda care a beneficiat de transport gratuit,consumatorul fiind in continuare responsabil pentru achitarea costurilor de transport aferente fiecarui retur.

Definiția contractului de vânzare (art. 2.5 din OUG 34/2014): orice contract în temeiul căruia profesionistul transferă sau se angajează să transfere proprietatea asupra unor produse către consumator, iar consumatorul plătește sau se angajează să plătească prețul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atât produse, cât și servicii.

Definiția contractului la distanță (art. 2.7 din OUG 34/2014):  contract la distanţă - orice contract încheiat între profesionist şi consumator în cadrul unui sistem de vânzări sau de prestare de servicii la distanţă organizat, fără prezenţa fizică simultană a profesionistului şi a consumatorului, cu utilizarea exclusivă a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanţă, până la şi inclusiv în momentul în care este încheiat contractul; 

Încheierea contractului are loc în momentul emiterii facturii fiscale și nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmării automate de primire a acesteia.

Art. 12 menționează că exercitarea dreptului de retragere pune capăt obligațiilor părților contractuale. Produsul returnat trebuie sa fie în aceeași stare în care a fost livrat (în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au insoțit). Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri, urme de folosire excesivă și/sau intervenții neautorizate etc.

Prevederile OUG 34/2014 se aplică doar consumatorului definit ca orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații așa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OUG 21/1992 privind protecția consumatorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Consumatorul este responsabil doar în ce privește diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor. În conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le mânuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să-o facă într-un magazin fizic; de exemplu, consumatorul ar trebui doar să probeze un articol de îmbrăcăminte, nu să îl poarte.

Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producător pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent în mod obligatoriu, prezența lui fiind specifică producatorului. Prezența sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra că produsul este exact în forma și condițiile în care a fost eliberat de către producător. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renunțare la contract.

Procedura de retragere din contract

Exercitarea dreptului de retragere

Consumatorul informează ARDUSHOP SRL cu privire la decizia de retragere din contract în scris, prin e-mail sau document tipărit livrat cu confirmare de primire. Consumatorul are la dispoziție 14 zile calendaristice de la primirea produselor pentru a anunța retragerea din contract.

Obligațiile care revin ARDUSHOP SRL

Rambursarea integrală a sumelor primite ca plată, exclusiv costurile livrării. Rambursarea sumelor se va face folosind aceleasi modalitati de plata rezonabil aplicabile (in cazul platii numerar la livrare, rambursarea se va face prin transfer in cont bancar transmis neechivoc de consumator). Indeplinirea obligației de rambursare se face face în termen de 10 zile lucrătoare de la recepționarea produselor.

Obligațiile care revin cumpărătorului 

Produsele sunt înmânate ARDUSHOP SRL personal, pe baza unui proces verbal sau predate unei persoane autorizate (curier desemnat) fără întărziere nejustificată și în decurs de maxim 10 zile de la anunțarea deciziei de retragere din contract, la adresa depozitului nostru. Consumatorul suportă costurile de returnare. Consumatorul este responsabil doar în ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor.

Din motivele expuse mai sus, recomandăm ca livrarea sa se efectueze DOAR prin intermediul curierilor rapizi (door to door), exclus Poșta Română.

Produse excluse, fără drept de returnare

Următoarele categorii de produse nu se pot returna decât dacă sunt sigilate/ cutia nedeschisă/ cutia nu prezintă urme în interior că a fost deschisă:

  • a. Licențe software;
  • b. Consumabile (filament din care s-a consumat o parte, acumulatori, cartușe imprimantă etc);
  • c. Imprimante/multifuncționale/aparate de fax care au cartușele/tonerele desigilate
  • d. Produse care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă (produse de îngrijire/ igiena personală, căști);
  • e. Produse confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar (obiecte printate 3d, debitate laser sau CNC, gravate, inscripționate, extensii de garantii, etc);
  • f. Servicii (livrare, testare, asamblare, montare componente sau orice alt serviciu prestat către consumator);
  • g. Inchirieri sau rezervari utilaje/spatii. Costul poate fi returnat doar in primele 3 ore dupa plasarea comenzii, doar in cazul in care perioada de rezervare/inchiriere nu a inceput deja in acest interval de timp.
  • h. Furnizarea de continut digital care nu este livrat pe suport material (aplicatii software inclusiv jocuri livrate printr-un link de download si cheie de activare).

Aceste limitari se aplica conform OUG 34/2014 art. 16.

Retur de produse

Puteți solicita returul de produse in urmatoarele cazuri:

  • Retragere din contract. Puteți solicita retragerea din contract în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produselor (în cazul comenzilor trimise prin mai multe colete se ia în considerare ultimul colet).
  • Produsul livrat nu corespunde specificațiilor din site. Puteți solicita returnarea acestuia pentru înlocuire sau rambursarea integrala a contravalorii (în cazul in care produsul nu mai este disponibil).
  • Produs nefunctional in primele 14 zile calendaristice de la recepție. În cazul în care produsul achiziționat a fost livrat nefuncțional sau prezintă vicii de fabricație, acesta va fi înlocuit cu un produs funcțional, în urma notificării scrise în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului
  • Produs în colet deteriorat. Pentru produsele ale căror colete prezintă deteriorări vizibile la primirea prin curier, vă recomandăm să refuzați recepția lor. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat și se poate întocmi un proces verbal împreuna cu reprezentantul firmei de curierat în care să fie menționată starea coletului din momentul livrării. Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor va este transferat integral în momentul în care intrați în posesia fizică a produsului. Orice reclamație ulterioară nu va fi luată în considerare. În cazul în care se utilizeaza un transportator însărcinat de către consumator, riscul este transferat în momentul livrarii produselor către transportator.
  • Produse livrate gresit. În cazul în care s-a livrat alt produs decât cel comandat.

Costurile de retur pentru situațiile prezentate mai sus (nu și în cazul renunțării la cumpărare) cad in sarcina vânzătorului.

Solicitările de retur se notifică prin email la support@ardushop.ro în termen de 14 zile calendaristice de la recepția coletului.

Returnarea produselor se face dupa confirmarea din partea ARDUSHOP SRL,  prin curier rapid agreat de ARDUSHOP SRL ori personal la adresa depozitului nostru, după confirmarea explicită din partea noastră, la ora stabilită de comun acord.

În cazul în care cumpărătorul nu a expediat produsele care fac obiectul returului în termen de 14 zile calendaristice de la comunicarea procedurii de retur de către vânzător, reclamația este considerată ca fiind anulată. În calculul oricăror termene aferente retururilor de produse se va ignora existența reclamațiilor anulate.

Mențiune 
În toate cazurile de mai sus, cu excepția celui referitor la defectele în perioada de garanție, produsele trebuie returnate în starea în care au fost primite, în ambalajul original și insoțite de toate accesoriile și documentele originale. Deteriorarea produselor sau punerea într-o stare ce face imposibilă revânzarea lor duce la refuzarea returului.

Orice modificare a starii produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibilă vânzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea unei proceduri de returnare supusă unor taxe administrative de readucere a produselor la starea in care au fost livrate; taxele sunt cuprinse intre 0 si 100% din valoarea inițială a produsului. Cuantumul taxei administrative va fi comunicat către client la recepționarea produselor deteriorate/modificate.

Specificațiile produselor

Toate pozele sunt cu titlu informativ, fiind posibil ca produsul real să difere față de cel din poză (însă să aibă aceeași funcționalitate). 

Nuanțele de culoare ale produselor diferă în funcție de calibrarea fiecărui dispozitiv pe care acestea sunt vizualizate și pot să difere față culoarea reală a produsului.

În cazul în care culoarea unui produs publicată pe site diferă substanțial față de cea reală, acest lucru ducând la imposibilitatea folosirii produsului în scopul dorit de cumpărător, acesta va fi considerat non-conform și va fi înlocuit conform condițiilor de garantie, respectând aceași procedură și termeni.

Diferență substanțială este considerată o culoare diferită, nu o nuanță a aceleiași culori.

Pot exista anumite diferențe minore între specificațiile publicate pe site și cele reale însă funcționalitatea publicată a produselor rămâne neschimbată.

Exemple de diferențe pot fi, dar nu sunt limitate la: dimensiunile produselor pot fi diferite, conectorii pot fi plasați în pozitii diferite, găurile de prindere pot fi poziționate diferit sau pot lipsi, voltajul de funcționare maxim poate fi mai mare decât cel publicat.

Aceste diferențe pot fi cauzate de măsuratorile imprecise realizate de catre Vânzător sau de înlocuirea produselor cu modele alternative care oferă aceași funcționalitate însă provin de la alt producător.

Vânzătorul nu garantează consistența produselor între comenzi. Produsele dintr-o comandă pot diferi fizic față de cele din comenzile anterioare însa funcționalitatea lor este neschimbată.

Tensiunea de alimentare: termenii ”220V”, ”230V”, ”110V-220V”, ”110V-230V”, ”90V-220V”, ”90V-230V” (sau similar) sunt considerați echivalenți si pot fi folosiți alternativ în materialele publicate pe site ori pe ambalajele produselor. 

Toate sursele de alimentare din oferta VÂNZATORULUI funcționează la tensiunea nominală reglementată în România și anume 230V +- 10% dacă nu este menționat explicit altfel.

În cazul surselor de alimentare cu tensiune de intrare reglabilă între 110V și 220V, ele vor fi livrate reglat la 220V. Schimbarea acestei setări de către CUMPĂRĂTOR este considerată manipulare defectuoasă și duce implicit la pierderea garanției.

Diferențele dintre specificațiile publicate pe site si cele reale nu constituie motiv de neconformitate cât timp funcționalitatea produsului este neschimbată și în parametrii publicați pe site.

Mărci înregistrate

ARDUSHOP este o marcă înregistrată a ARDUSHOP SRL

GROUND STUDIO este o marcă înregistrată a ARDUSHOP SRL

Folosirea acestor mărci înregistrate fără acordul explicit al ARDUSHOP SRL este strict interzisă.

Termeni generali:

  • Conținutul acestui site este pentru uz informativ și se poate schimba oricând fără notificare prealabilă. 
  • Acest site foloseste cookie-uri atat proprii cat si de la terte parti.
  • Nici vânzătorul nici alta terta parte nu garantează acuratețea informațiilor oferite pe acest site. În cazul in care descoperiți inacurateți vă rugăm să ni le comunicați cât mai repede posibil.
  • Folosirea informațiilor de pe acest site se face pe răspunderea clientului, vânzătorul nu oferă nici o garanție din acest punct de vedere.
  • Acest site conține materiale proprietare sau licențiate de către vânzător. Acestea includ dar nu sunt limitate la: design-ul, layout-ul, grafica. Reproducerea acestora este interzisă conform legii.
  • Toate mărcile înregistrate prezentate pe site aparțin proprietarilor de drept.
  • Folosirea neautorizată sau malițioasă a acestui site poate duce la acționarea în judecată conform legii.
  • Folosirea acestui site se face sub incidența legilor din România.

Soluționarea litigiilor

Vânzătorul va depune eforturi pentru rezolvarea amiabilă a tuturor problemelor apărute în timpul precum și după efectuarea comenzilor într-un mod echitabil si rezonabil.

În cazul în care este imposibilă găsirea unei soluții amiabile, singura soluție rămâne apelarea la autoritățile competente în domeniu.

Ultima actualizare: 2024-09-02

ANPC: http://www.anpc.gov.ro/

Telefonul consumatorilor: 0219551